Coma soi totjorn a cercar de danças e de musicas sens jamai m'assadolar, ai trobat !
Sabetz ?
La dança que vos demandavi d'ajuda, la que semblava extracha d'un film de Kusturica, l'ai trapada !
Me caliá partejar que soi espantada per la resulta.
Cercavi una dança d'un païs de l'Est e fin finala, es una dança que ven d'un pòble caçat e fugissaire dempuèi de sègles e d'origina... greca :
los Ponticos !
Pòdi pas tròp explicar qual son, seriá un cors d'istoria talament qu'es complicat mas Wikipedia es pas per los chins... an una identitat culturala mai que fòrta, quitament s'an viscut un tarrible genocide.
Los Ponticos venon de la region de Pontos a costat de la Mar Negre. An conservat la lenga e d'usatges de la Greça antica que son fòrça isolats.
Serra es lo nom d'una ribièra, es tanben lo nom d'aquela dança fòrça vièlha, que viendriá d'una mai vièlha encara, la de Pyrhus que deguns se rampela pas consi se dançava.
I a un autre nom per aquela dança : lazikon.
Es una dança d'ensem, d'òmes e de guèrra que ditz las nafraduras e la fiertat de la victòria... e que se dançava plan armats !
Daouli : Monastièr Varlaam, Katholikon, Meteora, pintura murala Grèça, sègle XVI |
La musica es jogada per la lira pontica tradicionala a tres còrdas, kementzé, e un tamborn a doas faças, lo daouli que se trapa jos diferentas apelacions dins d'autres païses :
tupan (Bulgaria, Macedonia), davul (Armenia, Bulgaria, Turquia), lodra (Albania), dammam (Iran)...
Kementzé o lira pontica tradicionala a tres còrdas@TFOeducation |
E un darrièr ligam (la video vòl pas estre convidada sus lo blòg)
https://www.youtube.com/watch?v=6QAiNqCogMg
Vaquí !
Comme je passe mon temps à chercher des danses et des musiques sans jamais me rassasier, j'ai trouvé!
Vous savez ? La danse pour laquelle je vous demandais de m'aider, celle qui semblait extraite d'un film de Kusturica, je suis tombée dessus !
Il me fallait partager parce que je suis sidérée par le résultat.
Je cherchais une danse d'un pays de l'Est et finalement, c'est une danse qui vient d'un peuple chassé et fugitif depuis des siècles et d'origine... grecque : les Pontiques ! Je ne peux pas trop expliquer qui ils sont, ce serait un cours d'histoire tellement c'est compliqué, mais Wikipedia n'est pas pour les chiens... Ils ont une identité culturelle plus qu'affirmée bien qu'ils aient subi un terrible génocide.
Les Pontiques viennent de la région de Pontos, près de la Mer Noire. Ils ont conservé la langue et des usages de la Grèce Antique parce qu'ils sont très isolés.
Serra est le nom d'une rivière, c'est aussi le nom de cette danse très ancienne, qui viendrait d'une plus ancienne encore, celle de Pyrhus, que plus personne ne sait danser.
Il y a un autre nom pour cette danse : lazikon.
C'est une danse d'ensemble, d'hommes et de guerres qui évoque les blessures et la fierté de la victoire et qui se dansait bien armée !
La musique est jouée par la lyre pontique traditionnelle à trois cordes, kementzé, et un tambour à deux faces, le daouli, que l'on retrouve sous différentes appellations dans d'autres pays : tupan (Bulgarie, Macedoine), davul (Arménie, Bulgarie, Turquie), lodra (Albanie), dammam (Iran), etc.
Et voilà !
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire